Bananenmuffins met kaneel

img_5880

Vandaag een recept voor de lekkerste bananenmuffins! Ik had voor mijn verjaardag een Xenos tegoedbon gekregen, waarvan ik een muffin tin en bronzen maatcups heb gekocht. Deze moest ik natuurlijk van mezelf meteen uitproberen ook! En aangezien ik nog drie overrijpe bananen in mijn fruitschaal had liggen, besloot ik om bananenmuffins te maken.

img_5855

Daarnaast is sinds vorige week de herfst echt begonnen. De bladeren vallen van de bomen, het is koud en het stormt. Dat vraagt om zoete warme gebakjes. Deze luchtige bananenmuffins met kaneel komen dan precies op tijd!

img_5890

Voor 12 muffins heb je nodig:
– Drie overrijpe bananen
– 1/3 cup gesmolten boter
– 1/2 cup kristalsuiker
– 1 groot ei
– 1 zakje baking soda van Dr. Oetker (= 1 theelepel)
– Snuf zout
– 1 theelepel kaneel
– 1 1/2 cup zelfrijzend bakmeel

Keukengerei
– Muffin tin
– Maatcups
– Cupcakevormpjes

img_5884

Bereiding
Verwarm de oven op 175 graden.

Prak de bananen met een vork in een kom tot een egale moes. Voeg hier de gesmolten boter bij toe.
Meng het ei, de kristalsuiker, zout, baking soda en kaneel erbij. Meng als laatst de bakmeel door het mengsel.

Leg de cupcakevormpjes in de muffin tin, en vul de vormpjes tot 2/3 met het beslag. Zet ze in de oven voor 18-23 minuten tot ze goudbruin zijn (elke oven verschilt). Om te checken of ze gaar zijn, prik met een tandenstoker in het beslag. Komt het er schoon uit, dan zijn ze gaar.
Zodra ze klaar zijn en de oven uit zijn gezet, moeten de cupcakes nog 5 minuten in de muffintin afkoelen. Na 5 minuten kan je ze er uit halen en warm opeten (jammie!) of je kan ze geheel laten afkoelen.

img_5885

Geef een reactie

