Mijn top 5: Vegetarisch vlees

koe België weiland natuur

Geef het maar toe: Als vegetariër mis je toch wel heeeel soms de eetsensatie van vlees. Vegetarische producten kunnen vlees heel goed vervangen, zowel textuur als smaak. Helaas zijn niet alle vleesvervangers even lekker. Daarom deel ik mijn top 5 met jullie!

1. Rookworst
Het is winter(bijna lente!) dus waarschijnlijk zal stampot vaak op het menu staan. Helaas is stampot zonder vlees toch wel een beetje saai. Gelukkig verkoopt Albert Heijn een hele lekkere vegetarische rookworst, die bijna niet van de echte te onderscheiden is (vind ik). Zeker een aanrader!

rookworst ah

2. Spinazie-kaas rondo 
Deze at ik 2 maanden geleden voor het eerst en ik was meteen verkocht. Het korstje word heel snel krokant en de vulling heeft heel veel smaak!

spinaziekaasrondo

3. Javaanse schijf
Deze Javaanse schijf is lekker stevig en smaakt kruidig. Het is wel een beetje droog maar ik eet deze daarom vaak met mayonaise omdat het dan toch iets minder droog is. Maar de smaak is echt heel lekker!

javaanseschijf

4. Kaasschnitzel
Dit is eigenlijk niet echt vlees te noemen, maar eerder een kaassoufflé. Maar goh wat is deze lekker! Deze worden ontzettend knapperig van buiten en binnen blijven ze zacht. Ik bak ze meestal iets langer dan op de verpakking staat zodat ze echt heel knapperig zijn. (Als we het toch over kaas hebben, de kaassticks van Vivera zijn ook erg lekker!)

kaasschnitzel vivera

5. Toscaanse carré
And last but not least de Toscaanse Carré, wederom van Albert Heijn haha. Erg lekker en veel smaak! Heb er eigenlijk niet veel aan toe te voegen, gewoon zelf proberen!
toscaanse carre

Wat vinden jullie van dit lijstje? En wat zijn jullie favoriete vleesvervangers?

Een gedachte over “Mijn top 5: Vegetarisch vlees

Geef een reactie

